2008. június 6., péntek

Jom kippur nem is helységnév

Arról ne beszéljünk, hogy a spanyolok a Kleóban annyi sört hoztak nekünk, hogy én savas ízűt hánytam, Cic meg hajnali délután fél egykor felhívott. A másik szobából. Annyit mondott a telefonba, hogy "Bocs" aztán lerakta. Biztos nagyon hiányoztam.

Tegnap este éjfélkor lefeküdtem. Ma vizsga. Egészen 4-ig forgolódtam, aztán elaludtam, csak hogy visszaálmodhassam azt a varázslatos pillanatot egy másfél évvel ezelőtti szilveszteri buliról, amikor a barátnőm bejelentette, hogy véget ért a románc...

Az ember agya a saját ellensége. Miért kell egy vizsgára készülő embert ilyenekkel baszogatni? Még negyed 6 előtt felébredtem, és 8-ig hánykolódtam. Egy rövid időre biztos elaludtam, mert egyszer még hallottam Cicát mászkálni, aztán már nem. Elment, vizsgázik a zsidókból. (Minden zsidó ünnep összefoglalása? - Meg akartak ölni minket. Nem sikerült. Akkor most együnk!)

Fél 9-kor felkeltem. Az erkélyajtónál áll a víz, kint zuhog az eső. A konyha ablak alatt szintén. Felmosó formájában megvalósítottam az ellenintézkedést. 9-ig jegyzeteket nézegettem.

10-kor vizsgáztam.

"A dolgozat öt oldalas" mondta a tanár. Mivel két A/4-es papír volt a kezemben, ezért ez a konklúzió kicsit meglepett. De aztán rájöttem, hogy két oldal egy oldalra van fénymásolva.

Aha. Még el se kezdődött a vizsga, de máris trükközik ez velünk.

"Nagyjából 100 perc alatt meg lehet írni" folytatta.

Nekem elég volt 40 perc is. Nagyjából 30 pontot veszthettem. A 120-ból. A kettes biztos megvan, de kacérkodom a gondolattal, hogy ha nem lesz legalább 3-as, akkor újraírom. Kis stréber.

Mellesleg tudtátok, hogy a maceszt azért eszik a zsidók, mert azt ették Egyiptomban is, és így emlékeznek a szolgaságukra? A zsidó ételek fele kb. azt jelképezi, hogy mennyire szar volt nekik piramist építeni, és az ünnepnapok felénél is emiatt szomorúak.

Ha ennyi ideig tart nekik ezt feldolgozni, akkor asszem borítékolhatjuk, hogy a Holocaustot is legalább 3000 évig fogjuk hallgatni.

Ha valaki még akar érdekes zsidó szokásokról hallani, akkor kérdezze meg Athoszt, vagy Cicát, vagy a Földes nővérét, mert ő volt bébiszitter (vagy mi a faszom) zsidóknál egyszer. (Athosz nővére meg zsidóknak dolgozik - a szerk.)

1 megjegyzés:

Cica írta...

Kovásztalan kenyér, mer olyan gyorsan el kellett hagyniuk Egyiptomot, hogy a kenyérnek sem volt ideje megkovászolódni.
A macesz nekik a keserűség kenyere, hogy emlékezzenek sanyarú sorsukra.
Asszem a vándorlásra is emlékeznek vele egy picit, de már túl vagyok a vizsgán, szal kezdem felejteni a dolgokat.
De tényleg nagyon szomorkodósak XD